Journalistiske greb sælger

februar 2, 2017

I vores medier kan man som partner bidrage med relevant og vedkommende indhold direkte på forsiderne af vores online communities. Men hvis du en af de virksomheder som ikke har resurser eller nødvendigvis kompetencer til producere det indhold som sælger, så har vi både erfaring og kompencer til at klare det for dig.

For at sikre et højt kvalitetsniveau i omtalen af din virksomhed, samt at budskaberne er relevante og målrettet kernelæseren i designbase’s medieunivers, benytter vi journalistiske værktøjer til at levere vedkommende PR, kommunikation og markedsføring, som skaber positiv awareness og engagement. Vi producerer alle typer af indhold:

Cases:
En case tager typisk udgangspunkt i en konkret ordre/opgave, som virksomheden har løst. Det kan være et stort salg af produkter/løsninger, der løser et problem hos kunden eller en veludført konsulentopgave, som har forbedret kundens indtjening. Omdrejningspunktet for artiklen vil ofte være de udfordringer, der har været forbundet med opgaven og ikke mindst det endelige resultat. Case-formen er velegnet til at inspirere potentielle kunder med samme udfordringer.

Portrætter:
En portrætartikel er en omtale af en person. Anledningen kan fx være jubilæum, virksomhedsopkøb, nyansættelse eller andre begivenheder. Et portræt er bygget op omkring et interview, der typisk kommer rundt om pågældendes karriere krydret med personlige karakteristika, holdninger og tanker. Portrættet er godt til at få sat et levende ansigt på virksomheden, som læseren kan identificere sig med.

Interviews og Q&A’s:
En Q&A er en artikel, som er udarbejdet i spørgsmål/svar-format. Journalisten stiller spørgsmålene, og virksomhedens talsperson svarer. Format er velegnet, hvis virksomheden ønsker at profilere sig med en holdning til en konkret sag eller et aktuelt emne. Spørgsmål/svar-formen er meget læsevenlig og giver læseren et hurtigt overblik.

Pressemeddelelser og produktnyheder:
En pressemeddelelse er en kort tekst på max 1 side, hvor der gøres opmærksom på en begivenhed eller et produkt. Pressemeddelelsen er en hurtig og effektiv værdiskaber, som ikke kun orienterer om begivenheden, men endnu vigtigere: Tænder læserens nysgerrighed.

Indspark – blog//kronik/kommentar:
En blog eller kommentar er en holdningsbåret kommentar til et aktuelt emne eller en aktuel begivenhed. Bloggen har en personlig afsender og må gerne indeholde lidt kant. Format er på samme måde som Q&A velegnet, hvis virksomheden ønsker at profilere sig med en holdning til en konkret sag eller et aktuelt emne.

Faglig ekspertartikel:
En faglig ekspertartikel er et white paper i kort form, hvor læseren bliver introduceret til et fagligt emne. Ekspertartiklen er i familie med bloggen/kommentaren, men her er fokus på den faglige dybde mere end en aktuel anledning eller tendens. En serie af ekspertartikler, der afdækker et fagligt felt, kan være en god måde at synliggøre særlig faglig viden inden for et område.

Processen:

  1. Vi afstemmer omfanget og kernen ved i historie
  2. Vi aftaler en dag hvor vi kan lave et telefoninterview
  3. Aftalen inkluderer en eller to korrekturrunder (kun tekst)
  4. Vi publicerer dit indhold på forsiden af designbase.dk og på din profil
  5. Det er dit indhold, så du kan genbruge det som du vil – på din hjemmeside og overfor andre medier og sociale medier.
  6. Du er velkommen til kontakte os for at få et uforpligtende tilbud

Kontakt:

Ulrik Hjorth-Andersen
Tel.: +45 5350 6060
Mail: uha@horisontgruppen.dk